Geoblog.pl    daga    Podróże    birma (myanmar) & laos    Bagan

Bagan

Birma
Birma, Bagan

Niemozliwe stalo sie mozliwe. co nas nie zabije to nas wzmocni...itp, itd. wiem, wiem, same tego chcialysmy, nikt nas przeciez tu wolami nie pedzil.12 godzin jazdy w minibusie przeznaczonym dla 20 osob ( byl z gumy, w swich najlepszych chwilach pomiescil ponad 40 osob plus bagaze), kilkakrotny prawie zgon, placz i zgrzytanie zebami, bol wszystkiego, kurz, upal, prawie czolowe z kilkoma wolami, ciezarowkami i kozami... jesli kiedykolwiek mi sie wydawalo, ze drogi w tym kraju sa niezle to sie MYLILAM! w tym kraju drog jakotakich nie ma. to czym dzisiaj jechalismy bywalo uklepana ziemia, rozsypanymi kamieniami i tylko chwilami bardzo symbolicznie odcinkami asfaltu ( malgoska sie upiera, zebym napisala, ze widzialysmy jak drogi buduja, moze sie wyrobia do czasu olimpiady albo WM) . w kazdym badz razie byl to pojedynczy pas, ktorym samochody, motory, ciezarowki, woly, kozy, krowy, kury szly, biegly lub jachaly w obu kierunkach. 200 km pokonalismy w 12 godzin, trudno poweiedziec jaka byla max. predkosc, predkosciomierz nie dzialal. w autobusie jachal z nami gigantyczny czech, jak go widzialam to mnie nogi bolaly, a on nic tylko sie smial. byli tez belgowie ktorzy opowiadali jakies straszne historie o podrozy busem z suszonymi rybami i japonczyk, ktory zwracal sie do kierowcy per " sir".

We' ve got a problem. wladze zakazaly turystom wjazdu do stolicy ( dla przypomnienia niedawno zostala ona przeniesiona do NAY PYI TAN) , pewnie za namowa wrozki. z tego samego powodu rangon utracil swoja funkcje przed laty...jesli nie znajdziemy jakiegos sensownego rozwiazania, to jutro o 15.00 musimy juz wyjezdzac do rangon , bo udalo nam sie kupic bilet na air asia do bangkoku na 12.

Bagan zrobilo bardzo kiepskie pierwsze wrazenie. juz na wjezdzie trzeba placic 10 $ za samo przybycie, na stacji czekali naganiacze ( zupelnie jak nie w birmie), hotel czysty i niedrogi ,ale jakis taki malo atrakcyjny. ale mamy chinska tv z angielskimi napisami.

Santhidar Restaurant
south of old Bagan
Main Road, Myingabar
Myanmar

najlepsza restauracja w birmie, pyszne jedzenie, zawsze w ilosciach, ktorych mimo najszczerszych checi nie da sie zjesc, wspaniala atmosfera