Geoblog.pl    daga    Podróże    peru    farma motyli
2007

farma motyli

Peru
Peru, Lima

przed opuszczeniem dzungli udalo nam sie jeszcze na kilka godzin odwiedzic niesamowite miejsce prowadzone przez niesamowitych ludzi. farma motyli.gosc w kasku opowiedzial nam w domu eiffla o austriaczce, ktora otworzyla w dzungli osrodek rozrodu motyli. przyjechala spod lodowcow, zeby hodowac motyle. idealisci i marzyciele chodza jeszcze po swiecie.po przekroczeniu bramy roslinnosc byla jeszcze berdziej bujna, kolorowa, dzika, miedzy drzeewami biegaly malpy...marzycielka okazala sie profesorem biologii, praktycznym i trzezwo stapajacym po ziemi. pokazala nam gigantyczna klatke, albo raczej przestrzen otoczona drobniutka siatka, regularnie rozrywana przez szalone malpy, a w niej mnostwo przepieknych motyli, o tak bajecznych barwach i wzorach, ze trudno bylo uwierzyc ze sa zywe, tym bardziej, ze miao sie wrazenie, ze reaguja one na jej polecenia. daje slowo! zaprosila nas do wylegarni opowiedziala o procesie przepoczwarzania, nie zrozumialam wszystkiego, ale to co do mnie dotarlo to proporcje czasowe: zanimm motyl osiagnie swoja ostateczna forme potrzebuja kilku miesiecy, by cieszyc sie pelnia zycia przez jakies 2 tygodnie; no coz, w zyciu piekne sa tylko chwile. potem gudrum ooprowadzila nas jeszcze po swoim zwierzyncu, ktory powstal troche wbrew jej woli. okoliczni mieszkancy dowiedzieli sie o kobiecie, ktory kocha zwierzeta i zaczeli jej sprowadzac wszystkie poranione zwierzeta z okolicy, a ona nie miala serca ich zostawic na pastwe losu. i tak weszla w posiadanie kilkunastu malp, tapira, mrowkojada i jaguara, ktorego jakis debil probowal sprzedac turystom, a gdy nie znalazl nabywcy niemogac go wykarmic podrzucil go pod brame farmy...
strasznie to pozytywne miejsce na ziemi, a jego szefowa to super babka. w drodze powrotnej spotkalysmy jeszcze jedna austriaczke, tym razem studentke szkoly filmowej, podrozujaca po swiecie i robiaca film o rodakch zyjacych pasja.

do limy polecialysmy z banda brazylijskich kibicow, mocno opoznionym samolotem. noc na lotnisku i 10 godzinna podroz do trujillo nieco nadszarpnela nasze wlasnie co zregenerowane organizmy.